Про мотобезпеку

Як уберегти мототехніку від крадіжки

Чим більше в країні з'являється мотоциклів і скутерів, тим менша вірогідність того, що викрадений байк вдасться знайти і повернути. Але насправді все у ваших руках. Зовсім небагато зусиль і навіть професійні злодії залишаться ні з чим. Щоб зменшити ризик викрадення мотоцикла до мінімуму ми рекомендуємо дотримуватися простих правил.

Чи правильне місце для паркування ви обрали?

Завжди тверезо оцінюйте місце, де ви залишаєте свій мотоцикл/скутер. Безлюдна бічна вулиця – така ж погана ідея, як і далекий закуток у гаражному кооперативі. Краще обирати людне і прохідне місце. Злодії бояться світла і шумних місць. 

Вночі обов'язково паркуйте байк у закритому приміщенні (підземна парковка, гараж) чи на парковці під охороною. При цьому на парковках та у приміщеннях спільного використання обов'язково необхідно замкнути байк замком. Для більшої надійності краще використовувати ланцюг. В місцях, де його немає до чого пристібнути, можна встановити петлю-якір ABUS WBA100 чи WA50.

Чи надійно пристібнутий ваш байк?

Обираючи місце для паркування, оцініть надійність конструції, до якої плануєте зафіксувати мотоцикл. Намагайтеся уникати замикання за колесо, адже існує імовірність, що злодії знімуть колесо і викрадуть байк без нього. 


Чи використовуєте ви якісний замок?

На ринку доступні мотозамки будь-якої ціни та якості, проте надійні моделі коштують дорого. За 200-300 грн ви не можете очікувати ані належної якості матеріалів, ані відповідної надійності. Ми рекомендуємо обирати замок, вартість та рівень безпеки якого адекватний цінності вашого байка. Розумно витратити на захист  5-10% від вартості мотоцикла/скутера. Популярні дешеві троси – це подарунок для злочинців, вони перекусують їх за кілька секунд. Одного лишень замка на гальмівний диск теж недостатньо. Мотоцикли, закриті таким чином, часто крадуть за допомогою мікроавтобусів. 

Де тільки можливо, треба прив'язувати байк до нерухомого об'єкта (паркану, освітлювального стовпа, дорожнього знака тощо). Тому найкращий захист – це бугельні U-замки та ланцюги із спеціальної загартованої сталі товщиною 9-12 мм. У поєднанні із якісним циліндром замка такі моделі забезпечують найкращий захист мотоцикла. Пам'ятайте, чим довше зловмисникам потрібно часу на боротьбу із замком, тим більший для них ризик, що їх упіймають.

Порада: чи знаєте ви, що ланцюг можна використовувати навіть там, де немає до чого пристібнути байк? В такій ситуації використовуйте ланцюг замість замка на гальмівний диск – просто протягніть його через заднє колесо і закрийте.

U-подібні бугельні замки

Завдяки товстій дужці із загартованої сталі U-подібний замок міцніший за будь-який ланцюг і забезпечує  найкращий захист, що підтверджено численними випробуваннями та сертифікатами тестових інститутів різних країн. В ідеальній ситуації конструкція мотоцикла і довжина замка дозволяють протягнути дужку через елемент рами і пристібнути замок до паркувальної труби. Проте багато мотоциклів із пластиком та алюмінієвими рамами не дозволяють використовувати U-замки в такий спосіб. Можна просто замикати бугельний замок на колесо, але таке рішення буде не більш ефективним, аніж якісний замок на гальмівний диск.  

Захист від підбору ключа

Дешеві замки зламують не тільки за допомогою грубої сили (болторізи, ножовки тощо), але й інтелектуальними методами, за допомогою спеціальних відмичок. Деякі моделі циліндрів (із круглими ключами) можна відкрити навіть кульковою ручкою!

Зверніть увагу на тип ключа, яким замикається замок і переконайтесь, що він достатньо безпечний. Професійні системи замочних циліндрів, такі як ABUS Plus та X-Plus надійно захищають від цієї небезпеки.


Чи пройшов ваш замок незалежне тестування та сертифікацію?

Тільки якісна продукція, виготовлена із високотехнологічних матеріалів, проходить тестування міжнародних інститутів. Чим більше відзнак та значків сертифікації ви бачите на упаковці замка, тим більше підстав довірити йому свій мотоцикл чи скутер.

Транспортування

Навіть найкращий замок не має сенсу, якщо його немає під рукою у потрібний момент. Найпростіше власникам скутерів – під сидінням у них достатньо простору для будь-якого замка чи ланцюга. Також пощастило мотоциклістам, які мають встановлений багажний кофр. Часто старі моделі мотоциклів мають достатньо місця під сидінням, щоб транспортувати там замок на диск чи навіть ланцюг. Варто звернути увагу, що порівняно іх ланцюгом трос (особливо панцирний) аналогічної довжини займає більше місця, його не можна скласти так компактно і у довільній формі. Тому ми не рекомендуємо троси для власників мотоциклів. Щоб ланцюг не пошкодив деталі мотоцикла при транспортуванні під сидінням чи ваші речі у кофрі, використовуйте спеціальну сумку-чохол ABUS ST1010

Для деяких дискових замків ABUS пропонує зручні адаптери для транспортування їх на пасажирській підніжці. Деякі виробники передбачають місце для транспортування U-замка під сидінням мотоцикла, цю інформацію можна уточнити у інструкції користувача. 

Увага! Ніколи не кріпіть чохол дискового замка до зовнішніх елементів мотоцикла (рама, кермо тощо) – під час їзди замок може випасти та призвести до аварії і пошкодження мотоцикла чи інших транспортних засобів.  

Сигналізація – не панацея

Щоб уберегти себе від неприємних сюрпризів, необхідно правильно оцінювати ефективність електронних протиугонних засобів. Одної лишень сигналізації недостатньо, оскільки вона увімкнеться тільки в момент, коли злочинці вже будуть тягнути ваш байк до мікроавтобуса. Дуже висока вірогідність того, що час буде втрачено і поки ви вибіжете до мотоцикла, зловмисники зникнуть у невідомому напрямку. 

Найкращий протиугонний захист – це поєднання електронних та механічних засобів. Якщо сигналізація спрацює в момент, коли злодії спробують зламати ланцюг, у вас буде набагато більше шансів вчасно зупинити їх. Чим якісніший механічний захист ви будете використовувати, тим більше часу знадобиться зловмисникам на боротьбу із ним. До того ж, злодії зазвичай спеціалізуються на одному виді протиугонки і відступають, коли доводиться зламувати абсолютно різні види захисту.

Одностороння чи двостороння сигналізація?

Двосторонній зв'язок у сигналізації теоретично виглядає дуже привабливо, проте він же є надзвичайно вразливим місцем – будь-які радіосигнали можна перехопити. Сьогодні професійні злодії обладнані за останнім словом техніки і легко зламують більшість авто/мотосигналізацій. Саме тому ABUS пропонує виключно автономні замки із сигналками, які неможливо зламати чи відключити без ключа. Ось порівняльна таблиця переваг та недоліків односторонньої та двосторонньої сигналізацій:


Іммобілайзер

Більшість сучасних мотоциклів на заводі обладнанують іммобілайзером – це пристрій, який дозволяє завести байк лишень оригінальним ключем. Проте професійних злодіїв це не зупиняє, вони все одно викрадають такі мотоцикли за допомогою мікроавтобуса, а пізніше зламують іммобілайзер та знаходять спосіб заводити двигун

GPS маячок

Оскільки страхування мототехніки в Україні поки що не малорозповсюджене і у випадку крадіжки вартість мотоцикла вам ніхто не поверне, є сенс використовувати GPS маячок (маркер), наприклад gpsmarker.ru. Це сучасний високотехнологічний пристрій, який дозволяє за допомогою мобільного зв'язку та супутникової навігації відслідковувати місце розташування об'єкта. Завдяки компактному розміру маячок легко сховати в глибині мотоцикла. В разі викрадення GPS-маркер дасть вам шанс прослідкувати за злочинцями. Звичайно, GPS-сигнал легко заглушити і він не проходитиме через стіни підземного гаража, тому цей засіб – лишень додатковий захист і ваша страховка на випадок крадіжки. Проте якщо мова йде про електронну систему захисту, то це краща інвестиція, аніж дешева двостороння сигналізація.

Приклад бюджету на захист мототехніки

Якщо вартість мотоцикла становить 7000 USD, розумно витратити близько 600 USD (8,6%) на його захист. За цю суму ви можете придбати:

Не варто забувати, що замки ABUS виготовлені в Німеччині із найкращих матеріалів і служитимуть вам багато років. До того ж, вони офіційно представлені в Україні і мають гарантію 12 місяців від виробника.